Nyheder • 08/01/2013

Torskegilde på TV2

Fremtidens Fyn: Kan vi brande os til vækst?

Fynsk Erhverv sætter atter engang spot på Fyns fremtid og stiller nu spørgsmålet:
Kan vi brande os til vækst på Fyn? – og Hvordan? 
Vi har derfor hentet to af landets store kapaciteter inden for hhv. moderne branding og forandringsrådgivning til Fyn, og hver især vil de give deres bud på fynske potentialer og udfordringer:

EVA STEENSIG

Stifter af Lighthouse Cph A/S og sociolog fra Lunds Universitet

Eva Steensig vil give et indblik i fremtidens trends lokalt, nationalt og globalt. Hun er ekspert i forbrugeradfærd og i at identificere nye markeds- og vækstmuligheder. Hvad skal få kunderne til at vælge netop fynske produkter? Hvad går de bedste medarbejdere efter, når de vælger job? Hvordan får Fyn det stærkeste brand i Danmark – og hvad ville det betyde for de fynske virksomheder?

www.lighthouse-cph.com

 

 

PEER H. KRISTENSEN

Adm. direktør i Visit Århus og bestyrelsesformand i Visit Denmark.

Han vil fra sit østjyske udkigstårn øse af erfaringerne fra Århus og sætte ord på, hvad det betyder at bo og drive virksomhed et sted, som fremstår dynamisk og i fremdrift – er Fyn på rette vej? Hvordan kan vi skabe større interesse for vores virksomheder og attraktioner? Og hvad betyder det for en byregion, at man har et fælles brand?
www.visitaarhus.dk

Download invitationen til Fynsk Erhvervs torskegilde her
Deltagerpris pr. person: 499 kr. + moms incl. rundvisning, foredrag og middag med vin og kaffe.

OBS! Begrænset deltagerantal. Derfor vil tilmelding ske efter “først-til-mølle”-princippet.
Arrangementet er kun for medlemmer af Fynsk Erhverv

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.

Novo Nordisk i Odense: “Vi kommer ikke med spidse sko”

Når Stine Wolf Randrup træder op til debatten på Fynsk ErhvervsTopmøde den 30. april, bliver det med et klart budskab: Novo Nordisk er kommet til Odense for at blive – men med stor respekt for det fællesskab, de træder ind i. “Vi går ind i det her med ydmyghed. Vi ved, vi starter højt og […]

Kolster risikerer at sige nej til ordrer – tiltrækning af medarbejdere er blevet en ledelsesdisciplin

Hos Tømrer- og snedkerfirma Kolster A/S i Middelfart er der gang i hjulene. Men uden nok medarbejdere til at følge med efterspørgslen risikerer direktør Tue Christiansen at skulle sige nej til opgaver, han gerne ville tage ind. Markedet er der. Kunderne er der. Men for at kunne sige ja, kræver det folk – og dem […]

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.

Klimapraktikanter gav Danren Bogdol fremdrift og struktur

Danren Bogdol er en professionel servicevirksomhed med base i Odense, der gennem mere end 40 år har leveret rengøringsydelser til offentlige og private kunder i hele landet. Virksomheden bygger på faglighed, effektivitet og ordentlighed.

HR-netværk gav LAIT værktøjer til aktuel udfordring

Da Gert Rasmussen fra det digitale bureau LAIT i begyndelsen af året præsenterede en konkret HR-udfordring i Fynsk Erhvervs HR-netværk, gjorde han det med et klart formål: At få andres ærlige blik på situationen

Fokusér på personalet: Tidlig indsats kan skabe bedre trivsel

Flere virksomheder rykker fokus fra brandslukning til forebyggelse, når det gælder medarbejdernes trivsel. Det handler om at være tæt på, tilgængelig – og klar, før problemerne vokser sig store. Det fortæller blandt andre Betina Dich Skipper, der driver virksomheden Human Navigator.

Masterclass i strategi og innovation begejstrede deltagerne

At skabe vækst og innovation kræver tid og refleksion – en udfordring for mange virksomheder, hvor daglig drift ofte tager al opmærksomhed. Masterclass-forløbet i strategi og innovation fra Fynske Bank og Fynsk Erhverv har imidlertid givet en række fynske virksomheder en unik mulighed for at arbejde målrettet med forretningsudvikling og netværk. “Alene det at sætte […]

Titech-direktør: At sige målene højt var første skridt mod succes

Fra eltavler i kælderen til landsdækkende koncern. Ulrik Juul har altid tænkt stort – og sagt det højt. Nu er Titech Electric solgt, men han fortsætter rejsen mod endnu større ambitioner som direktør i sit livsværk