Nyheder • 08/01/2013

Torskegilde på TV2

Fremtidens Fyn: Kan vi brande os til vækst?

Fynsk Erhverv sætter atter engang spot på Fyns fremtid og stiller nu spørgsmålet:
Kan vi brande os til vækst på Fyn? – og Hvordan? 
Vi har derfor hentet to af landets store kapaciteter inden for hhv. moderne branding og forandringsrådgivning til Fyn, og hver især vil de give deres bud på fynske potentialer og udfordringer:

EVA STEENSIG

Stifter af Lighthouse Cph A/S og sociolog fra Lunds Universitet

Eva Steensig vil give et indblik i fremtidens trends lokalt, nationalt og globalt. Hun er ekspert i forbrugeradfærd og i at identificere nye markeds- og vækstmuligheder. Hvad skal få kunderne til at vælge netop fynske produkter? Hvad går de bedste medarbejdere efter, når de vælger job? Hvordan får Fyn det stærkeste brand i Danmark – og hvad ville det betyde for de fynske virksomheder?

www.lighthouse-cph.com

 

 

PEER H. KRISTENSEN

Adm. direktør i Visit Århus og bestyrelsesformand i Visit Denmark.

Han vil fra sit østjyske udkigstårn øse af erfaringerne fra Århus og sætte ord på, hvad det betyder at bo og drive virksomhed et sted, som fremstår dynamisk og i fremdrift – er Fyn på rette vej? Hvordan kan vi skabe større interesse for vores virksomheder og attraktioner? Og hvad betyder det for en byregion, at man har et fælles brand?
www.visitaarhus.dk

Download invitationen til Fynsk Erhvervs torskegilde her
Deltagerpris pr. person: 499 kr. + moms incl. rundvisning, foredrag og middag med vin og kaffe.

OBS! Begrænset deltagerantal. Derfor vil tilmelding ske efter “først-til-mølle”-princippet.
Arrangementet er kun for medlemmer af Fynsk Erhverv

Micro Matic ruller globale kundeoplevelser ud fra Odense

Udgangspunktet er en niche. Fadøl, kobling og haner. Men ambitionerne er globale, og de digitale redskaber er blevet afgørende, når Micro Matic skal skabe stærke kundeoplevelser i mere end 120 lande.

Dialog om udfordret varedistribution i Odense City

Varedistribution i Odense City har altid været et problem, og kombinationen af stigende godsmængder og byfortætning gør ikke udfordringerne mindre. Distributørerne oplever bl.a. dagligt trængsel og forsinkelser og P-bøder som følge af manglende parkeringsbåse til de store biler.

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.

Novo Nordisk i Odense: “Vi kommer ikke med spidse sko”

Når Stine Wolf Randrup træder op til debatten på Fynsk ErhvervsTopmøde den 30. april, bliver det med et klart budskab: Novo Nordisk er kommet til Odense for at blive – men med stor respekt for det fællesskab, de træder ind i. “Vi går ind i det her med ydmyghed. Vi ved, vi starter højt og […]

Kolster risikerer at sige nej til ordrer – tiltrækning af medarbejdere er blevet en ledelsesdisciplin

Hos Tømrer- og snedkerfirma Kolster A/S i Middelfart er der gang i hjulene. Men uden nok medarbejdere til at følge med efterspørgslen risikerer direktør Tue Christiansen at skulle sige nej til opgaver, han gerne ville tage ind. Markedet er der. Kunderne er der. Men for at kunne sige ja, kræver det folk – og dem […]

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.