Ukategoriseret • 22/10/2013

MODUL 2: Kend dit marked – og styrk din position

Finanskrisen medførte en forskydning mellem udbud og efterspørgsel, og dermed også i styrkeforholdet mellem producenter, grossister og detailister.
BDO stiller skarpt på ‘helbredstilstanden’ i de små og mellemstore virksomheder  og sætter spot på konsekvenser og muligheder ved denne nye ”verdensorden”.   Du vil få præsenteret en række eksempler på, hvordan en række aktører har håndteret styrkeforholdet blandt andet gennem fusioner og opkøb.
Og du får udarbejdet din helt egen virksomhedsanalyse, som giver dig værdifuld information omkring din – og dine konkurrenters – position på markedet.

Og så åbner vi porten til en verden af design og innovation til inspiration til på en ny måde  at styrke sin position på markedet.  Design2innovate-projektet tilbyder at besøge hver enkelte virksomhed og give inspiration til, hvordan man kan øge innovationen i virksomheden og designe sine produkter og/eller ydelser, så  markedet (læs kunderne) får interesse for det. I tæt samarbejde med designere kan man lære at forstå sine kunder og brugere  bedre, og ud fra dette kendskab opdage nye forretningsmuligheder.

Kom og hør om Design2innovates gratis tilbud om efteruddannelse og workshops i design, og lær af tidligere cases, hvor virksomheder har videreudviklet deres forretning gennem brug af design.

Om Indlægsholderne:

Jacob Therkelsen, partner, BDO Corporate Finance tager udgangspunkt i din virksomhed og din branche.

Karsten Bech er ansat på Designskolen Kolding som projektleder i Design2innovate.Karsten er uddannet ingeniør og har gennem mere end 25 år arbejdet som leder i udviklingsafdelinger i telekom-industrien, senest som innovationschef i Nokia i Danmark.

Dit udbytte:

Virksomhedsanalyse og plads til at gå i dybden med din egen virksomhed
Indsigt i din virksomheds og branches nøgletal
Inspiration til forretningsudvikling gennem design og innovation
Konkret tilbud om projektsamarbejde med Desing2innovate ved Designskolen i Kolding

OBS! Du kan ikke tilmelde dig nedenfor, da der er tale om et samlet forløb, som du kan læse mere om her

Kontakt Fynsk Erhverv for mere information: sophie@fynskerhverv.dk, tlf: 7879 9018.

Micro Matic ruller globale kundeoplevelser ud fra Odense

Udgangspunktet er en niche. Fadøl, kobling og haner. Men ambitionerne er globale, og de digitale redskaber er blevet afgørende, når Micro Matic skal skabe stærke kundeoplevelser i mere end 120 lande.

Dialog om udfordret varedistribution i Odense City

Varedistribution i Odense City har altid været et problem, og kombinationen af stigende godsmængder og byfortætning gør ikke udfordringerne mindre. Distributørerne oplever bl.a. dagligt trængsel og forsinkelser og P-bøder som følge af manglende parkeringsbåse til de store biler.

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.

Novo Nordisk i Odense: “Vi kommer ikke med spidse sko”

Når Stine Wolf Randrup træder op til debatten på Fynsk ErhvervsTopmøde den 30. april, bliver det med et klart budskab: Novo Nordisk er kommet til Odense for at blive – men med stor respekt for det fællesskab, de træder ind i. “Vi går ind i det her med ydmyghed. Vi ved, vi starter højt og […]

Kolster risikerer at sige nej til ordrer – tiltrækning af medarbejdere er blevet en ledelsesdisciplin

Hos Tømrer- og snedkerfirma Kolster A/S i Middelfart er der gang i hjulene. Men uden nok medarbejdere til at følge med efterspørgslen risikerer direktør Tue Christiansen at skulle sige nej til opgaver, han gerne ville tage ind. Markedet er der. Kunderne er der. Men for at kunne sige ja, kræver det folk – og dem […]

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.