Ukategoriseret • 22/10/2013

MODUL 2: Kend dit marked – og styrk din position

Finanskrisen medførte en forskydning mellem udbud og efterspørgsel, og dermed også i styrkeforholdet mellem producenter, grossister og detailister.
BDO stiller skarpt på ‘helbredstilstanden’ i de små og mellemstore virksomheder  og sætter spot på konsekvenser og muligheder ved denne nye ”verdensorden”.   Du vil få præsenteret en række eksempler på, hvordan en række aktører har håndteret styrkeforholdet blandt andet gennem fusioner og opkøb.
Og du får udarbejdet din helt egen virksomhedsanalyse, som giver dig værdifuld information omkring din – og dine konkurrenters – position på markedet.

Og så åbner vi porten til en verden af design og innovation til inspiration til på en ny måde  at styrke sin position på markedet.  Design2innovate-projektet tilbyder at besøge hver enkelte virksomhed og give inspiration til, hvordan man kan øge innovationen i virksomheden og designe sine produkter og/eller ydelser, så  markedet (læs kunderne) får interesse for det. I tæt samarbejde med designere kan man lære at forstå sine kunder og brugere  bedre, og ud fra dette kendskab opdage nye forretningsmuligheder.

Kom og hør om Design2innovates gratis tilbud om efteruddannelse og workshops i design, og lær af tidligere cases, hvor virksomheder har videreudviklet deres forretning gennem brug af design.

Om Indlægsholderne:

Jacob Therkelsen, partner, BDO Corporate Finance tager udgangspunkt i din virksomhed og din branche.

Karsten Bech er ansat på Designskolen Kolding som projektleder i Design2innovate.Karsten er uddannet ingeniør og har gennem mere end 25 år arbejdet som leder i udviklingsafdelinger i telekom-industrien, senest som innovationschef i Nokia i Danmark.

Dit udbytte:

Virksomhedsanalyse og plads til at gå i dybden med din egen virksomhed
Indsigt i din virksomheds og branches nøgletal
Inspiration til forretningsudvikling gennem design og innovation
Konkret tilbud om projektsamarbejde med Desing2innovate ved Designskolen i Kolding

OBS! Du kan ikke tilmelde dig nedenfor, da der er tale om et samlet forløb, som du kan læse mere om her

Kontakt Fynsk Erhverv for mere information: sophie@fynskerhverv.dk, tlf: 7879 9018.

ESG-strategien er bestyrelsens ansvar – Er din SMV-bestyrelse klædt på?

Af Professor Annabeth Aagaard, Aarhus Universitet I takt med at EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) trækker virksomhederne tættere på en ny virkelighed, står danske SMV’er over for en afgørende transformation. CSRD kræver, at store virksomheder systematisk rapporterer på en lang række ESG-parametre, herunder deres samlede CO₂-aftryk. Dette indebærer ikke blot deres egen udledning (Scope […]

Direktør Jytte Reinholdt forlader Fynsk Erhverv i 2025

Efter 17 år som direktør har Jytte Reinholdt meddelt Fynsk Erhvervs bestyrelse, at hun ønsker at overlade stafetten til en ny direktør i løbet af 2025. Beslutningen vil først træde i kraft, når en passende afløser er fundet. “Under Jytte Reinholdts ledelse har Fynsk Erhverv gennemgået en markant udvikling. Organisationen og bestyrelsen er blevet professionaliseret, […]

Revy-ejer: “Jeg er vant til at skabe noget ud af ingenting”

Lars Arvad er direktør og ejer af Odense Sommerrevy, en af Danmarks førende revyer. Virksomheden drives i dag med en professionel bestyrelse og et strategisk fokus, der sikrer både kunstnerisk og økonomisk succes. Lars Arvad har selv haft en central rolle i udviklingen, fra at stå for alt i starten til at samarbejde med erhvervsfolk, […]

Nytårskur og boblende netværk

Til årets nytårskur i Fynsk Erhverv var huset fyldt med engagerede medlemmer, der kom til en inspirerende eftermiddag fyldt med netværk, videndeling og spændende oplæg om det nye års muligheder og udfordringer for erhvervslivet. Bestyrelsesleder Henrik Neelmeyer bød velkommen og satte ord på nogle af de muligheder, 2025 kan bringe for erhvervet. Direktør Jytte Reinholdt […]

Nytårshilsen 2025

Når vi siger farvel til 2024 og byder 2025 velkommen, er det en oplagt anledning til at reflektere over året, der er gået, og se fremad mod de muligheder og udfordringer, der ligger foran os.

Flere fynske virksomheder står foran et generationsskifte

Behovet for generationsskifte blandt små og mellemstore virksomheder har aldrig været større, fordi mange ejere nærmer sig pensionsalderen, samtidig med at flere ejere allerede sælger deres livsværk, når de er 45-50 år gamle.

Lokal vidensdeling driver udviklingen af HR-rollen

HR har en unik mulighed for at tage en endnu mere aktiv rolle i udviklingen af fremtidens bæredygtige organisationer. Og det er præcis, hvad virksomhederne i Fynsk Erhvervs HR-netværk gør. Fynsk Erhvervs HR-netværk er vi ikke bare med på sidelinjen – vi er med til at sætte kursen. HR er ikke blot en støttefunktion eller […]

Videnforum: Adgang til ny viden i et fortroligt forum

Fynsk Erhvervs Videnforum har siden 2022 tilbudt erhvervsledere en unik platform for strategisk sparring, videndeling og personlig udvikling. Her mødes ledere fra forskellige brancher i et fortroligt rum, hvor konkrete problemstillinger bliver diskuteret, erfaringer bliver delt, og nye løsninger bliver skabt. Møderne er professionelt faciliteret og sikrer, at deltagerne får konkrete redskaber, inspiration og løsninger […]

Lars Bak: Samtaler på cyklen er noget særligt

Ifølge eks-pro Lars Bak, så er cykelture perfekte til at lære hinanden at kende. Og kombinationen af cykling, erhvervsliv og personlig udvikling er det perfekte match.