Nyheder • 13/03/2014
MÅNEDENS VIRKSOMHED: STOK Emballage
STOK Emballage er placeret centralt på Fyn i Langeskov tæt ved motorvejen, og herfra har sælgere og teknikere let ved at komme ud til kunderne. Og dem er der faktisk mange af, for det går godt hos STOK Emballage, der vokser både i omsætningen og gennem opkøb af andre virksomheder.
– Vi har succes, fordi vi har skarpt fokus på købmandskabet. Men det er et købmandskab, der har respekt for kunden. Hos STOK tænker vi nemlig på kundens bundlinje, og vores løsninger skal sikre kunden en optimal drift og et bedre samlet resultat. Vi skal vinde deres tillid til vores løsninger og produkter gennem de resultater, som vi opnår sammen, siger Martin Frederiksen (foto), adm. direktør hos STOK Emballage.
Imidlertid understreger Martin Frederiksen, at succesen ikke kommer let til STOK Emballage. Der ligger hårdt arbejde samt dygtige og dedikerede medarbejdere bag.
– Vores medarbejdere er dynamiske og omstillingsparate. De går altid efter at sælge bredt ind hos kunderne, og så kæmper de konstant for at vinde nye kunder i et svært marked, der konstant er under pres.
Heldigvis har STOK Emballage noget at tilbyde, som de færreste kan matche. Først og fremmest har de et bredt sortiment indenfor emballage, herunder strækfolier, plast og maskiner med mere. Men STOK Emballage adskiller sig ved også at tilbyde kunderne en grundig rådgivning samt teknisk support og justering af eksisterende maskiner. Her er STOK Emballages teknikere i stand til at hente store besparelser hjem, der virkelig kan gøre en forskel for kundens bundlinje.
Det gavner naturligvis også STOK Emballage med glade kunder. I 2013 havde STOK en organisk vækst på fem procent, og virksomheden bliver løbende tilført nye kompetencer og muligheder i form af opkøb. Senest gav erhvervelsen af Byskov Emballage, som producerer bølgepapkasser, mulighed for at have landets hurtigste leveringstider.
Når Martin Frederiksen kigger mod fremtiden, har han også grund til at bevare optimismen. Hos STOK Emballage oplever man, at flere virksomheder ønsker en dialog om ressourceoptimering indenfor produktionsprocesser, pakkemetoder og forsendelsesmønstre.
– Vi ser positivt på fremtiden. Med den generelle vækst i detailhandlens websalg er der en fortsat god udvikling i emballageforbruget, og her er vi selvfølgelig klar til at hjælpe, siger Martin Frederiksen, der gerne ser, at de fynske virksomheder aktivt forsøger at tiltrække unge, dynamiske og veluddannede medarbejdere.
– Hos STOK ønsker vi netop disse unge mennesker. Vi vil have dem til at se sig selv i vores virksomhed, i stedet for at søge uden for Fyn. Alene indenfor de seneste tre år har vi ansat 10 personer med denne profil, så de er derude.
Læs mere på www.stok.dk