Nyheder • 13/03/2014

MÅNEDENS VIRKSOMHED: STOK Emballage

STOK Emballage er placeret centralt på Fyn i Langeskov tæt ved motorvejen, og herfra har sælgere og teknikere let ved at komme ud til kunderne. Og dem er der faktisk mange af, for det går godt hos STOK Emballage, der vokser både i omsætningen og gennem opkøb af andre virksomheder.

Vi har succes, fordi vi har skarpt fokus på købmandskabet. Men det er et købmandskab, der har respekt for kunden. Hos STOK tænker vi nemlig på kundens bundlinje, og vores løsninger skal sikre kunden en optimal drift og et bedre samlet resultat. Vi skal vinde deres tillid til vores løsninger og produkter gennem de resultater, som vi opnår sammen, siger Martin Frederiksen (foto), adm. direktør hos STOK Emballage.

Imidlertid understreger Martin Frederiksen, at succesen ikke kommer let til STOK Emballage. Der ligger hårdt arbejde samt dygtige og dedikerede medarbejdere bag.

Vores medarbejdere er dynamiske og omstillingsparate. De går altid efter at sælge bredt ind hos kunderne, og så kæmper de konstant for at vinde nye kunder i et svært marked, der konstant er under pres.

Heldigvis har STOK Emballage noget at tilbyde, som de færreste kan matche. Først og fremmest har de et bredt sortiment indenfor emballage, herunder strækfolier, plast og maskiner med mere. Men STOK Emballage adskiller sig ved også at tilbyde kunderne en grundig rådgivning samt teknisk support og justering af eksisterende maskiner. Her er STOK Emballages teknikere i stand til at hente store besparelser hjem, der virkelig kan gøre en forskel for kundens bundlinje.

Det gavner naturligvis også STOK Emballage med glade kunder. I 2013 havde STOK en organisk vækst på fem procent, og virksomheden bliver løbende tilført nye kompetencer og muligheder i form af opkøb. Senest gav erhvervelsen af Byskov Emballage, som producerer bølgepapkasser, mulighed for at have landets hurtigste leveringstider.

Når Martin Frederiksen kigger mod fremtiden, har han også grund til at bevare optimismen. Hos STOK Emballage oplever man, at flere virksomheder ønsker en dialog om ressourceoptimering indenfor produktionsprocesser, pakkemetoder og forsendelsesmønstre.

Vi ser positivt på fremtiden. Med den generelle vækst i detailhandlens websalg er der en fortsat god udvikling i emballageforbruget, og her er vi selvfølgelig klar til at hjælpe, siger Martin Frederiksen, der gerne ser, at de fynske virksomheder aktivt forsøger at tiltrække unge, dynamiske og veluddannede medarbejdere.

– Hos STOK ønsker vi netop disse unge mennesker. Vi vil have dem til at se sig selv i vores virksomhed, i stedet for at søge uden for Fyn. Alene indenfor de seneste tre år har vi ansat 10 personer med denne profil, så de er derude.

Læs mere på www.stok.dk

Hesehus: Vil vinde hele verden med brugerdreven innovation af teknologierne som løftestang

Interview med Lars Hedal, administrerende direktør i Hesehus For 22 år siden var det ikke mange, der så mulighederne indenfor digitalisering og tech – eller EDB, som det blev kaldt dengang. Men det gjorde det nystiftede e-handelshus Hesehus. Medstifter og administrerende direktør Lars Hedal fortæller, at virksomheden fra starten havde en målsætning om at skabe […]

BG Burcharth i 100 år: Fra smøreolie til CO₂-fangst og grøn innovation

BG Burcharth er en af pionererne inden for bæredygtige løsninger, og virksomheden arbejder målrettet på at forblive aktuelle i et hurtigt skiftende marked. Men under den moderne facade ligger der en historie, der strækker sig tilbage til 1924, hvor BG Burcharth blev grundlagt i en baggård i Odense som leverandør af olie og smøreudstyr til byens værksteder.

USA’s nye verdensorden: Trusler og muligheder for fynske virksomheder under Trump

Efter nyhedsbureauet APs udmelding om, at Donald Trump har vundet det amerikanske præsidentvalg, står verden over for en betydelig omvæltning, mener tidligere forsvarschef Peter Bartram. Den 21. november kommer Peter Bartram til Fynsk ErhvervsTopmøde, hvor han deler sin viden og erfaringer om, hvad den nye globale verdensorden har af betydning for de fynske virksomheder.

HJHansen Recycling Group: Bæredygtighed som katalysator for god forretning

Interview med administrerende direktør Mogens Bach Christensen Bæredygtighed er på ingen måde et nyt koncept for HJHansen Recycling Group. Faktisk ligger det i virksomhedens DNA, forklarer administrerende direktør Mogens Bach Christensen. Siden 1880’erne har virksomheden arbejdet med cirkulær økonomi og et ansvarligt forbrug af ressourcer ved at opkøbe, forarbejde og videresælge hestesko, klude og ben […]

Integris Composites: Konkurrence styrker innovationen

VISSENBJERG: Integris Composites (Integris) er et fynsk ingeniør- og designhus med dybe rødder i det fynske, idet virksomheden oprindeligt udspringer fra det A.P. Møller-ejede Roulund. Virksomheden har gennem årene opbygget en produktion baseret på dyb materialeindsigt, og i dag er Integris etableret som en international aktør inden for avancerede kompositmaterialer til forsvarsindustrien. Med højteknologiske løsninger, […]

Nyt MasterClass-forløb: Anerkendt forretningsudvikler klæder fynske SMV’ere på til en foranderlig verden

Fynske Bank og Fynsk Erhverv tilbyder nu i samarbejde en helt ny MasterClass for fynske SMV’er, der får mulighed for at styrke deres forretningsmodel gennem et forløb med den anerkendte forretningsudvikler Michael N. Wilkens. Han har erfaring med strategiarbejde i mere end 200 danske og internationale virksomheder og oplever stor succes med sit fokus på […]

Lucia Care: Boost produktiviteten og arbejdsglæden

Dyb træthed er i dag et problem mange oplever, hvilket er med til at reducere både arbejdsglæden, kreativiteten og performance i de danske virksomheder. For at komme problemet til livs, har speciallægerne Nanna Kirkebjerg og Christian Bøving fra Lucia Care invitereret partnervirksomheder til foredrag om danskernes søvnudfordringer.

Lyt til erhvervslivet

De kommunale budgetter for det kommende år er på plads, og det afslører, at 2025 er kommunalt valgår. Fyn er et naturligt arbejdskraftopland for enhver virksomhed, uanset postnummer. Eller burde i hvert fald være det. Desværre har vi en utilstrækkelige kollektiv trafik, der gør det vanskeligere at tiltrække dygtige medarbejdere udenfor Odense og de fynske købstæder. Det kalder på en plan og på handling.

Orifarm: Imponerende vækstrejse bygger på mod og ambitioner

Orifarms imponerende vækstrejse har fra starten været præget af at tænke ud over Danmarks grænser. I dag ser virksomheden et stort potentiale for Odense inden for Life Science, som kan være med til at styrke hele Fyn.