Nyheder • 29/03/2021
Er jeres nysalg en vækstmotor eller akilleshæl? – Den fynske NYsalgsanalyse
Nysalget er afgørende for mange virksomheders salg og vækst. Fynsk Erhverv ønsker med NYsalgsanalysen at skabe et første klart billede af, hvordan det står til med fynske virksomheders nysalg.
Ifølge Jytte Reinholdt, Fynsk Erhverv, skal NYsalgsanalysen give de fynske virksomheder indblik i, hvordan de kan styrke tilgangen af nye kunder og herigennem øge omsætningen og væksten i virksomheden. Det er nyttig viden netop nu, hvor Danmark er på vej til at genåbne og hjælpepakker m.fl. til at blive udfaset:
Initiativet ligger i naturlig forlængelse af Det fynske Vækstbarometer 2020, som giver en aktuel indsigt i det fynske erhvervsliv på en række udvalgte vækstindikatorer, herunder adgang til viden og værktøjer. Det er præcis, hvad de fynske virksomheder får med Den fynske NYsalgsanalyse.
Den fynske NYsalgsanalyse laves i samarbejde med Mosano, som det seneste årti har analyseret mere end 2000 virksomheders nysalg. I 2016 gennemførte de en landsdækkende undersøgelse med data fra 500 virksomheder, som anvendes som benchmark i Den fynske NYsalgsanalyse 2021.
Tilmeld dig Den fynske NYsalgsanalyse herNiels Holme fra Mosano fortæller, ”at vi lavede analysen i 2016, fordi vi hver dag mødte virksomheder, hvis nysalg var både underprioriteret og upræcist i sin udførelse.”
Analysen dokumenterede blandt andet, at;
- Selvom nysalget er meget vigtigt for 2 ud af 3 virksomheder;
- Så vurderede 77% samtidig, at deres salgsorganisation ikke var rustet til det
- Mens over halvdelen oplyste, at de ikke indfriede deres nysalgsmål i 2016
- Ligesom at 52% oplevede vanskeligheder med at skaffe nok nye leads
Kim Lyngbek fra Fynsk Erhverv supplerer: ”jeg håber rigtig mange fynske virksomheder vil gribe denne mulighed for at deltage i analysen og få et klart billede af, hvor målrettet og effektivt deres nysalg er her i 2021, og hvordan det kan udvikles.”
Alene besvarelsen af spørgsmålene vil i sig selv skabe refleksioner over, hvad I kan gøre bedre nu og her. Efter analysen sendes en rapport med hovedkonklusioner ud til alle deltagere, samtidig med at Fynsk Erhverv inviterer til et uddybende seminar/webinar. Her vil vi med afsæt i analysen stille skarpt på, hvad I som virksomhed konkret kan gøre for at løfte jeres nysalg allerede dagen efter.
Fakta om analysen:
- Analysen sendes ud til fynske virksomheder d. 8.april og lukker for deltagelse d. 16.april
- Analysen foregår via Survey Monkey, og du modtager et link i mail fra Fynsk Erhverv
- Det tager kun 10-15 min. at svare på analysen
- Data fra alle besvarelser indgår i analysen og præsentationen i en anonymiseret form
- Hovedkonklusioner offentliggøres i en rapport i uge 17, og du modtager et link i mail fra Fynsk Erhverv
- Seminar/webinar om analyseresultaterne og konklusioner afholdes d. 6. maj