Nyheder • 29/03/2021

Er jeres nysalg en vækstmotor eller akilleshæl? – Den fynske NYsalgsanalyse

Nysalget er afgørende for mange virksomheders salg og vækst. Fynsk Erhverv ønsker med NYsalgsanalysen at skabe et første klart billede af, hvordan det står til med fynske virksomheders nysalg.

Ifølge Jytte Reinholdt, Fynsk Erhverv, skal NYsalgsanalysen give de fynske virksomheder indblik i, hvordan de kan styrke tilgangen af nye kunder og herigennem øge omsætningen og væksten i virksomheden. Det er nyttig viden netop nu, hvor Danmark er på vej til at genåbne og hjælpepakker m.fl. til at blive udfaset:

Initiativet ligger i naturlig forlængelse af Det fynske Vækstbarometer 2020, som giver en aktuel indsigt i det fynske erhvervsliv på en række udvalgte vækstindikatorer, herunder adgang til viden og værktøjer. Det er præcis, hvad de fynske virksomheder får med Den fynske NYsalgsanalyse.

Den fynske NYsalgsanalyse laves i samarbejde med Mosano, som det seneste årti har analyseret mere end 2000 virksomheders nysalg. I 2016 gennemførte de en landsdækkende undersøgelse med data fra 500 virksomheder, som anvendes som benchmark i Den fynske NYsalgsanalyse 2021.

Tilmeld dig Den fynske NYsalgsanalyse her

Niels Holme fra Mosano fortæller, ”at vi lavede analysen i 2016, fordi vi hver dag mødte virksomheder, hvis nysalg var både underprioriteret og upræcist i sin udførelse.”

Analysen dokumenterede blandt andet, at;

  • Selvom nysalget er meget vigtigt for 2 ud af 3 virksomheder;
  • Så vurderede 77% samtidig, at deres salgsorganisation ikke var rustet til det
  • Mens over halvdelen oplyste, at de ikke indfriede deres nysalgsmål i 2016
  • Ligesom at 52% oplevede vanskeligheder med at skaffe nok nye leads

Kim Lyngbek fra Fynsk Erhverv supplerer: ”jeg håber rigtig mange fynske virksomheder vil gribe denne mulighed for at deltage i analysen og få et klart billede af, hvor målrettet og effektivt deres nysalg er her i 2021, og hvordan det kan udvikles.”

Alene besvarelsen af spørgsmålene vil i sig selv skabe refleksioner over, hvad I kan gøre bedre nu og her. Efter analysen sendes en rapport med hovedkonklusioner ud til alle deltagere, samtidig med at Fynsk Erhverv inviterer til et uddybende seminar/webinar. Her vil vi med afsæt i analysen stille skarpt på, hvad I som virksomhed konkret kan gøre for at løfte jeres nysalg allerede dagen efter.

Fakta om analysen:

  • Analysen sendes ud til fynske virksomheder d. 8.april og lukker for deltagelse d. 16.april
  • Analysen foregår via Survey Monkey, og du modtager et link i mail fra Fynsk Erhverv
  • Det tager kun 10-15 min. at svare på analysen
  • Data fra alle besvarelser indgår i analysen og præsentationen i en anonymiseret form
  • Hovedkonklusioner offentliggøres i en rapport i uge 17, og du modtager et link i mail fra Fynsk Erhverv
  • Seminar/webinar om analyseresultaterne og konklusioner afholdes d. 6. maj
Tilmeld dig Den fynske NYsalgsanalyse her

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.

Novo Nordisk i Odense: “Vi kommer ikke med spidse sko”

Når Stine Wolf Randrup træder op til debatten på Fynsk ErhvervsTopmøde den 30. april, bliver det med et klart budskab: Novo Nordisk er kommet til Odense for at blive – men med stor respekt for det fællesskab, de træder ind i. “Vi går ind i det her med ydmyghed. Vi ved, vi starter højt og […]

Kolster risikerer at sige nej til ordrer – tiltrækning af medarbejdere er blevet en ledelsesdisciplin

Hos Tømrer- og snedkerfirma Kolster A/S i Middelfart er der gang i hjulene. Men uden nok medarbejdere til at følge med efterspørgslen risikerer direktør Tue Christiansen at skulle sige nej til opgaver, han gerne ville tage ind. Markedet er der. Kunderne er der. Men for at kunne sige ja, kræver det folk – og dem […]

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.

Klimapraktikanter gav Danren Bogdol fremdrift og struktur

Danren Bogdol er en professionel servicevirksomhed med base i Odense, der gennem mere end 40 år har leveret rengøringsydelser til offentlige og private kunder i hele landet. Virksomheden bygger på faglighed, effektivitet og ordentlighed.

HR-netværk gav LAIT værktøjer til aktuel udfordring

Da Gert Rasmussen fra det digitale bureau LAIT i begyndelsen af året præsenterede en konkret HR-udfordring i Fynsk Erhvervs HR-netværk, gjorde han det med et klart formål: At få andres ærlige blik på situationen