Nyheder • 29/03/2021

Er jeres nysalg en vækstmotor eller akilleshæl? – Den fynske NYsalgsanalyse

Nysalget er afgørende for mange virksomheders salg og vækst. Fynsk Erhverv ønsker med NYsalgsanalysen at skabe et første klart billede af, hvordan det står til med fynske virksomheders nysalg.

Ifølge Jytte Reinholdt, Fynsk Erhverv, skal NYsalgsanalysen give de fynske virksomheder indblik i, hvordan de kan styrke tilgangen af nye kunder og herigennem øge omsætningen og væksten i virksomheden. Det er nyttig viden netop nu, hvor Danmark er på vej til at genåbne og hjælpepakker m.fl. til at blive udfaset:

Initiativet ligger i naturlig forlængelse af Det fynske Vækstbarometer 2020, som giver en aktuel indsigt i det fynske erhvervsliv på en række udvalgte vækstindikatorer, herunder adgang til viden og værktøjer. Det er præcis, hvad de fynske virksomheder får med Den fynske NYsalgsanalyse.

Den fynske NYsalgsanalyse laves i samarbejde med Mosano, som det seneste årti har analyseret mere end 2000 virksomheders nysalg. I 2016 gennemførte de en landsdækkende undersøgelse med data fra 500 virksomheder, som anvendes som benchmark i Den fynske NYsalgsanalyse 2021.

Tilmeld dig Den fynske NYsalgsanalyse her

Niels Holme fra Mosano fortæller, ”at vi lavede analysen i 2016, fordi vi hver dag mødte virksomheder, hvis nysalg var både underprioriteret og upræcist i sin udførelse.”

Analysen dokumenterede blandt andet, at;

  • Selvom nysalget er meget vigtigt for 2 ud af 3 virksomheder;
  • Så vurderede 77% samtidig, at deres salgsorganisation ikke var rustet til det
  • Mens over halvdelen oplyste, at de ikke indfriede deres nysalgsmål i 2016
  • Ligesom at 52% oplevede vanskeligheder med at skaffe nok nye leads

Kim Lyngbek fra Fynsk Erhverv supplerer: ”jeg håber rigtig mange fynske virksomheder vil gribe denne mulighed for at deltage i analysen og få et klart billede af, hvor målrettet og effektivt deres nysalg er her i 2021, og hvordan det kan udvikles.”

Alene besvarelsen af spørgsmålene vil i sig selv skabe refleksioner over, hvad I kan gøre bedre nu og her. Efter analysen sendes en rapport med hovedkonklusioner ud til alle deltagere, samtidig med at Fynsk Erhverv inviterer til et uddybende seminar/webinar. Her vil vi med afsæt i analysen stille skarpt på, hvad I som virksomhed konkret kan gøre for at løfte jeres nysalg allerede dagen efter.

Fakta om analysen:

  • Analysen sendes ud til fynske virksomheder d. 8.april og lukker for deltagelse d. 16.april
  • Analysen foregår via Survey Monkey, og du modtager et link i mail fra Fynsk Erhverv
  • Det tager kun 10-15 min. at svare på analysen
  • Data fra alle besvarelser indgår i analysen og præsentationen i en anonymiseret form
  • Hovedkonklusioner offentliggøres i en rapport i uge 17, og du modtager et link i mail fra Fynsk Erhverv
  • Seminar/webinar om analyseresultaterne og konklusioner afholdes d. 6. maj
Tilmeld dig Den fynske NYsalgsanalyse her

Hesehus: Vil vinde hele verden med brugerdreven innovation af teknologierne som løftestang

Interview med Lars Hedal, administrerende direktør i Hesehus For 22 år siden var det ikke mange, der så mulighederne indenfor digitalisering og tech – eller EDB, som det blev kaldt dengang. Men det gjorde det nystiftede e-handelshus Hesehus. Medstifter og administrerende direktør Lars Hedal fortæller, at virksomheden fra starten havde en målsætning om at skabe […]

BG Burcharth i 100 år: Fra smøreolie til CO₂-fangst og grøn innovation

BG Burcharth er en af pionererne inden for bæredygtige løsninger, og virksomheden arbejder målrettet på at forblive aktuelle i et hurtigt skiftende marked. Men under den moderne facade ligger der en historie, der strækker sig tilbage til 1924, hvor BG Burcharth blev grundlagt i en baggård i Odense som leverandør af olie og smøreudstyr til byens værksteder.

USA’s nye verdensorden: Trusler og muligheder for fynske virksomheder under Trump

Efter nyhedsbureauet APs udmelding om, at Donald Trump har vundet det amerikanske præsidentvalg, står verden over for en betydelig omvæltning, mener tidligere forsvarschef Peter Bartram. Den 21. november kommer Peter Bartram til Fynsk ErhvervsTopmøde, hvor han deler sin viden og erfaringer om, hvad den nye globale verdensorden har af betydning for de fynske virksomheder.

HJHansen Recycling Group: Bæredygtighed som katalysator for god forretning

Interview med administrerende direktør Mogens Bach Christensen Bæredygtighed er på ingen måde et nyt koncept for HJHansen Recycling Group. Faktisk ligger det i virksomhedens DNA, forklarer administrerende direktør Mogens Bach Christensen. Siden 1880’erne har virksomheden arbejdet med cirkulær økonomi og et ansvarligt forbrug af ressourcer ved at opkøbe, forarbejde og videresælge hestesko, klude og ben […]

Integris Composites: Konkurrence styrker innovationen

VISSENBJERG: Integris Composites (Integris) er et fynsk ingeniør- og designhus med dybe rødder i det fynske, idet virksomheden oprindeligt udspringer fra det A.P. Møller-ejede Roulund. Virksomheden har gennem årene opbygget en produktion baseret på dyb materialeindsigt, og i dag er Integris etableret som en international aktør inden for avancerede kompositmaterialer til forsvarsindustrien. Med højteknologiske løsninger, […]

Nyt MasterClass-forløb: Anerkendt forretningsudvikler klæder fynske SMV’ere på til en foranderlig verden

Fynske Bank og Fynsk Erhverv tilbyder nu i samarbejde en helt ny MasterClass for fynske SMV’er, der får mulighed for at styrke deres forretningsmodel gennem et forløb med den anerkendte forretningsudvikler Michael N. Wilkens. Han har erfaring med strategiarbejde i mere end 200 danske og internationale virksomheder og oplever stor succes med sit fokus på […]

Lucia Care: Boost produktiviteten og arbejdsglæden

Dyb træthed er i dag et problem mange oplever, hvilket er med til at reducere både arbejdsglæden, kreativiteten og performance i de danske virksomheder. For at komme problemet til livs, har speciallægerne Nanna Kirkebjerg og Christian Bøving fra Lucia Care invitereret partnervirksomheder til foredrag om danskernes søvnudfordringer.

Lyt til erhvervslivet

De kommunale budgetter for det kommende år er på plads, og det afslører, at 2025 er kommunalt valgår. Fyn er et naturligt arbejdskraftopland for enhver virksomhed, uanset postnummer. Eller burde i hvert fald være det. Desværre har vi en utilstrækkelige kollektiv trafik, der gør det vanskeligere at tiltrække dygtige medarbejdere udenfor Odense og de fynske købstæder. Det kalder på en plan og på handling.

Orifarm: Imponerende vækstrejse bygger på mod og ambitioner

Orifarms imponerende vækstrejse har fra starten været præget af at tænke ud over Danmarks grænser. I dag ser virksomheden et stort potentiale for Odense inden for Life Science, som kan være med til at styrke hele Fyn.