Arrangement

Styrk din digitale B2B-strategi og skab resiliens i en uforudsigelig tid

Evnen til at skabe resiliens er i dag et vigtigt parameter for succes. De konstante forandringer og udfordringer, som de fleste virksomheder står overfor, stiller nye og højere krav til virksomhedens forandringsparathed og modstandsdygtighed. Og her kan resiliens som strategisk tilgang i stedet for et entydigt fokus på toplinjevækst være med til at øge virksomhedens værdi betydeligt. Hvorfor og hvordan? Det får du svaret på til dette seminar. 

På seminaret ser vi nærmere på resiliens som strategisk tilgang, og hvordan du kan styrke din forretningsmodel, herunder din digitale strategi, så du opnår en mere stabil, forudsigelig og værdifuld virksomhed til gavn for dine medarbejdere, kunder og ejerkreds.  

Dagens program byder på en blanding af strategisk indsigt, succesfulde casestudier og praktisk rådgivning, herunder hvordan du kan styrke din digitale B2B-forretning samt forbedre jeres salgsarbejde og konkurrenceevne. 

Vi glæder os til at se dig. 

Program 

08.30: Ankomst og registrering 

Kaffe & morgenmad 

09.00: Velkommen

v/Fynsk Erhverv 

09.05 Resiliens som genvej til at øge din virksomheds værdi

v/Michael Nørregaard Wilkens, Executive Advisor, Strategyzer 

Det centrale i resiliens som strategisk tilgang er, at vi ved at forbedre forudsigeligheden i virksomhedens omsætning øger virksomhedens langsigtede stabilitet og dermed værdi. Men hvordan gør man det i virkeligheden, og hvad kræver det rent ledelsesmæssigt? Dét giver Michael sit bud på, når han deler ud af sine erfaringer og eksempler på best pratice baseret på mere end 200 strategiprocesser for danske virksomheder med en ambitiøs innovationsorden.   

 

09.50: Styrk din digitale forretning og bring dine kunder og sælgere tættere sammen

v/Casper Stendal, Partner, Ecreo 

B2B e-handel står fortsat med et kæmpe potentiale. Det handler ikke kun om onlinesalg men om at styrke hele salgsprocessen og kunderelationen. Mød Casper og bliv klogere på din virksomheds digitale modenhed, hvordan du kan gå fra et niveau til det næste, og hvorfor det kan være afgørende for dine sælgeres effektivitet samt din kundeloyalitet og konkurrenceevne.   

 

10.30: Pause

10.50: HJHansen Recyclings digitale spring: Bæredygtighed og effektivitet gennem en ny kundeportal

v/Kasper Bay Simonsen, Segmentchef for industri, HJHansen Recycling 

Hør Kasper fortælle om de forretningsmæssige gevinster HJHansen Recycling har opnået med deres nye kundeportal. En kundeportal, der ikke kun har digitaliseret en lang række af processer til fordel for leverandørerne, men som også har optimeret interne arbejdsgange og sat fokus på bæredygtighed.     

 

11.20: Spørgsmål & afrunding

11.30: Tak for i dag 

Netværk og frokost (til at tage med, hvis du har travlt) 

____________________________________________

Tema: Digitalisering, bæredygtighed

Det Fynske Vækstbarometer analyserer, hvordan virksomheder på Fyn arbejder med inden for fem vækstindikatorer: Digitalisering, Bæredygtighed, Internationalisering, Professionalisering og Kerneressourcer. Læs Det Fynske Vækstbarometerher